28-06-2014 Onderhoud Ignis en xenon GSX-F
Na het spuiten van de auto de binnenkant maar eens gereinigd en een sticker die mij irriteerde verwijderd van het dashboard:
Gereinigd met een verdunde allesreiniger op citroen basis en daarna al het plastic behandeld met AutoGlym Vinyl en Rubber care, ruikt weer heerlijk fris nu!
Paar weken terug begon de uitlaat steeds meer herrie te maken, dat bleek ook niet zo onlogisch te zijn gezien dat ie open gescheurd was:
Met dank aan de dealer in Nijmegen, Hensgens, een nieuwe Suzuki Sport einddemper kunnen krijgen. En samen met een medewerker daar de pot eronder gehangen:
En de laatste update met de Ignis, een set originele bougies gekocht omdat hij niet goed liep op de huidige bougies. Magnecore bougiekabels staan nog in bestelling.
En als laatste had ik al een tijdje een xenon set klaarliggen voor de motor, dit omdat ik het fijn vind om te zien maar vooral om gezien te worden. Dus gisteren na het werk even tijd gemaakt om het in te bouwen.
Ik had van een andere Suzuki motor een kapje kunnen krijgen met een soortgelijke stekker:
Eerst netjes de complete stekker eraf gehaald:
Toen bleek uiteindelijk dat ik een nokje moest wegsnijden van de stekker, en de H7 aansluiting niet ging met de xenon set. Dus die H7 stekker er maar helemaal afgeknipt en de xenon set direct op de stekker gezet met 3M Scotchlok’s:
Heel de kuip rondom te teller losgehad om erbij te kunnen, de ballast aan de rechter kant en bedrading naar links weggebundeld:
Lichtbeeld was erg netjes!
En ziet er een stuk beter uit zo!
Verder heb ik eens de pagina van mijn Home Theater bijgewerkt, eindelijk een pagina voor mijn Suzuki Ignis Sport aangemaakt, de pagina van mijn motor bijgewerkt en her en der wat nieuwe foto’s geplaatst.