Suzuki GSX-R 750 K4

Suzuki GSX-R 750 K4

Na een aantal jaar heel fijn gereden te hebben met de GSX-F 650 liep ik toch tegen een aantal punten aan waardoor het tijd werd voor iets anders. Met name het rechte stuur en de rechtere zit zorgde er bij mij, en met mijn lengte, ervoor dat de zithouding aardig onprettig werd met langere afstanden rijden.

Ook schoot de vering ondanks afstellen te kort, veel last van cuppende banden, hobbelen met snellere bochten, de remmen waren niet echt overtuigend en met name mistte ik gewoon vermogen om even op de snelweg door te kunnen pakken of vanuit onderen even lekker soepel te rijden. Meer vermogen en met name meer koppel dus.

Het zal de meesten niet verbazen, maar aangezien ik nogal van het sportievere spul houd ben ik uiteindelijk toch weer bij Suzuki, en dan met name bij een GSX-R uitgekomen, ook nog een beetje een jeugddroom. Bewust voor het K4-5 model gegaan aangezien die nog het ruimere frame heeft van de oudere Gixxers maar toch de voordelen van de nieuwere modellen met bv injectie en dat soort zaken. En natuurlijk in de juiste kleurstelling:


Gekocht bij Bas, van BPH motoronderdelen. Zoveel mogelijk origineel, in nette staat maar met achterstallig onderhoud. Gelukkig kom ik al langere tijd bij een specialist met verstand van zaken en gewoon net werk levert:

Mark van Huybers Motoren in Schijndel.

Qua onderhoud is best veel aan gedaan, buiten het gewone onderhoud van olie en zaken nog de volgende dingen:
– Bridgestone T30 Evo banden
– Kleppen gesteld
– Gaskleppen gesteld
– Motor afgesteld
– STVA preventief gefixed
– Gesinterde remblokken
– Vering afgesteld
– Yuasa YT accu

En daarnaast is de motor ook niet helemaal origineel gebleven.
– Leovince SBK uitlaat
– Lumiled dimlicht
– Led grootlicht
– Led stadslicht
– Led knippers voor
– Led achterlicht met ge├»ntegreerde knippers
– Tailtidy met luxe kentekenplaat
– SW Motech usb lader
– Telefoonhouder van Ultimate Mobile
– Verhoogd en aangepast zadel



En zo in full gear op motorvakantie: