Onderdelen verzamelen

Onderdelen verzamelen

Gister weer een mooie dag gehad, halve land doorgecrost voor onderdelen. Eerst richting Rotterdam, V6 lippen opgehaald, nette en gangbare brackets voor de remmen achter en daar mijn stuurpomp laten vervangen voor een geteste 2e hands bij een VW sloper en onderdelen handelaar omdat de mijne nogal wat bijgeluiden maakte.

Resultaat van een dag:



Hoop kilometers en overall nog best zuinig gereden.

Tijdens het verwisselen van de stuurpomp ook nog even de bakolie meegenomen, de vorige keer hadden we daar niet helemaal de juiste tools voor en de pluggen zaten muur en muur vast. Momentje van alles of niks en lomp geweld. Beetje R19 perikelen dit:

En stinken… Bakolie is sowieso ranzig, maar dit? Duidelijk verbrand oid… Koppeling is onlangs vervangen door een Sachs maar de bakolie nog nooit afgelopen 3,5 ton.

Nog even gekeken naar het verschil qua grootte van de klauwen:


En ja het is ‘maar’ 1 pots maar wel echt een hele mooie budget BBK.

Moest vanochtend wel lachen toen ik de Golf zag staan:

Zooi uitgestald:

Een volledige voortrein van een 1e model Audi TT 225pk overgenomen wat een enorme upgrade voor het stuurgedrag is bij een Golf 4. Draagarmen komen veel rechter te staan en stuur hoek wordt ie anders.

De draagarmen los:


Gezien de staat vervang ik liever de volledige draagarm om eerlijk te zijn.

Subframe was nog in een behoorlijk nette staat, alles kwam ook keurig los:

Schokbrekers waren nog origineel, ergens wel jammer aangezien ze bijna standaard vervangen worden voor Bilstein vervangdempers:

Maar goed, de remmen waren ook wel weer heel erg mooi nieuws:


Schijven zijn als nieuw, geen rand, blokken zijn niet heel oud, remklauwen waren gangbaar en netjes:


Geleidepennen even schoon gemaakt:

Alleen de zuigers een keer eruit drukken en nakijken, heb ik hier zelf even geen gereedschap voor en dan een revisiesetje voor de zekerheid erop met alle rubbers en keerringen.

Brackets achter zijn ook gangbaar en netjes:

Nu alles even met een staalborstel te lijf en een beetje verf erop, en dan dus een revisiesetje voor de zekerheid. is alles weer netjes. Kleur twijfel ik nog over, lijkt mij wel grappig om ze geel te doen. Alhoewel ik nu voor de klauwen zilver heb gemaakt (Action verf!) en dat best netjes is en blijft eigenlijk.

Wiellagers laat ik binnenkort wel even andere inzetten:

Kortom, nog wat te rommelen deze winter, wat onderdelen verzamelen en dan binnenkort of van de zomer met beter weer eens de boel overbouwen. Setje Eibach veren, schokbrekers voor en achter, eindstangen voor de stabi, nieuwe draagarmen, wiellagers laten vervangen, remblokken en remslangen, remklauwen achter, remkabels en slangen achter, schijven en blokken achter, en vast nog wel een zut wat ik vergeten ben.

Maar eerst binnenkort even motorsteunen wisselen, die staan op dit moment op #1 op het lijstje.

Reageren is niet mogelijk.