26-05-2012 BBS RX en updates 440

26-05-2012 BBS RX en updates 440

Gisteren een set velgen wezen ophalen voor de V40, via een kennis aan een vrij unieke set BBS RX246’s kunnen komen, moeten alleen nog opgeknapt worden en netjes zilver gespoten worden, maar dat komt wel goed.

Van zijn auto even de velgen afgehaald en banden eraf en omgelegd op zijn andere velgen:
volvo v40
bbs rx 246
Hier ben ik echt super blij mee!

Maar voordat die opgeknapt worden moet ik bij de V40 nog een achterste motorsteun vervangen, na de olie lekkage die ik heb gehad is die volgelopen met olie en dat merk je nu wel. Ook nog de IC vervangen en zo nog wat dingen.

Ik had een knop besteld voor het verwarmingselement van de 440. De originele had ik al grijs geverfd maar omdat die niet netjes genoeg was heb ik hem zwart gespoten:
verwarmingselement volvo 440
Mocht mij dit gaan vervelen vervang ik die wel weer.
dashboard volvo 440
Dash zit echt netjes nu! Een overzichtsfoto:
dashboard volvo 440
En een foto in het donker:
verlichting dashboard volvo 440

Vandaag zijn we begonnen aan het demonteren van de kop van de 440, hij lekte licht op een uitlaatklep bij de 3e cilinder, trilde wat stationair dus ik pak het dan maar gelijk goed aan. Ik had al heel wat spullen liggen inmiddels, en vandaag de laatste wezen ophalen:
volvo onderdelen

Mijn lijstje ziet er ongeveer zo uit:
– Distributieriem met spanrollen
– Multieriem
– Aircoriem
– Waterpomp
– K&N luchtfilter
– Kleppendekselpakking
– Koppakking
– Klep
– Klepgeleiders
– Oliefilter
– Nokkenas keering
– Oliepakking
– Interieurfilter
– Thermostaat en thermostaathuis

En na een middagje sleutelen de kop eraf:
motorblok volvo 440 1.8
Klep was niet gescheurd of wat dan ook, waarschijnlijk puur en alleen dat die niet helemaal meer goed afsloot. Dat word woensdag gefixt door een nieuwe klep erin te slijpen en de rest te polijsten, klepsteelrubbers vervangen en ook even opnieuw erin slijpen. Maar dit laat ik wel doen, ik heb daar de kennis niet voor.
kop volvo 440 1.8
Verder zag het er allemaal keurig uit. Ding is super goed onderhouden geweest. Olie was na 10 dkm ook nog keurig goudbruin. Echt keurig.

Woensdag de kop even wegbrengen en volgend weekend maar weer erop zetten, word nog een hele klus.

Reageren is niet mogelijk.